torsdag den 27. marts 2014

100 % fuldkorn

I lørdags var jeg til den årlige "Tour De Cuisine" på mit kollegium, og selvom det lyder gastronomisk er det langt fra tilfældet. Hvad der derimod dominerer er vilde kostumer, sjove lege og alkohol. Masser af alkohol. Vinderne af det bedste tema var vores nabogang, der i flere døgn havde poppet popcorn til den store guldmedalje, så jeg har danset på popcorn til et hjemmepoppet soundtrack bestående af hits som "Popcorn Party" og "What Does the Popcorn Say?" - dem går I ikke glip af.






Jeg besøgte Ida i går, og jeg blev overbevist lidt om at micro'en nok ikke skal tilberede mine popcorn i fremtiden. Tværtimod gode gryder og middelvarme. Det er vist nok både sundere og billigere.
Men det kan godt blive lidt kedeligt kun med salt - så man kan godt forsøge at poppe popcorn med krydderimix af alskens slags - put det i olien inden du popper. Du kan også køle popcornene af og overtrække dem med mørk chokolade (yndlingskonfekt!) Og så er popcorn jo 100% fuldkorn. Pop løs!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar